Omtänksamt Dessie!

Dessies inlägg om den mongolida tjejen berörde mig faktiskt något så fruktansvärt! Vilket toppeninlägg från den tjejen alltså! Det där är nog det bästa som någonsin kommit från hennes mun. Hon kanske inte bara är egoistisk ändå? Det kanske gömmer sig en förstående och omtänksam människa inne i henne ändå! Något vi aldrig sett förr i allafall haha!

Varför jag blev så rörd är för jag själv känner igen mig i den situationen. En släkt i familjen har down syndrom. Hon är 20 år och en av världens gulligaste personer. Hon är alltid så omtänksam och ger alla så fina komplimanger hela tiden. När man träffar henne säger hon alltid hur snygg man är, hur fina kläder man har, hur fint ens hår är och ja massa komplimanger och det värmer något så otroligt! Och det känns så hemskt när man är på stan eller bio med henne och hur alla glor och viskar och pratar om henne. Men hon förstår ju inte och ser inte att andra pratar om henne. Men det känns hemskt för oss friska som ser det. De människor som snackar och viskar känner henne inte och skulle de gjort det skulle de aldrig hålla på sådär!

Nu blev det väldigt personligt kanske, men jag blev faktiskt JÄTTE glad när jag läste Dessies inlägg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var inte längesen hon skrev på sin "detta händer inte mig"-lista en massa elaka saker om mongolider, som att hon skulle operera sig till mongolid och en jävla massa

2009-08-20 @ 20:03:29
Postat av: yolanda

Är du tjugo år och ska skriva en skvallerblogg om massa 14åriga blondiner , HA HA ?

2009-08-22 @ 11:24:10
URL: http://yolandaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0